February 19, 2012

SELINGAN

Assalamualaikum.

Setelah beberapa hari diam, ari ni still xde idea nak celoteh kt cni. Coz I know, no one will read this. It's ok. Tujuan aku buat blog ni utk buat luahan perasaan sbnrnya. Baru aku x tension sorg2. lama2 boleh giler wooo! *merepek*

Masih dlm misi pencarian. Dan aku dh nekad utk bhenti keje. Even masih belum dpt offer keje tetap, tp aku akn bhenti. Bkn mengeluh atau menolak rezeki Tuhan bagi. Aku cuma xnak tertekan dgn hidup aku. Keje dgn xde life, xde masa utk diri sendiri. Nak basuh baju pun kena buh btg mancis kt mata thn ngantuk *aku tipu*. Ni bilik x bermop dh sebulan dh. Stkt sapu habuk2 yg aku nmpk je. Habuk kt kipas belum dinyahkn lg. Silap2 ujung bln ke seploh nnti aku ada asma. Oh no! *melodrama berlebihan saje*

Pe aku nak buat lepas ni? Still thinking. Dpt duk lepak cm sblm ni best gak kn. Confirm kena bebel. Ngeh3. Ye, aku akan balik. Kemas brg, bungkus tanaman balik umah. Tu yg korg nak kn? Muak dgn soalan:

1) Nape keje jauh sgt? kt kg xde keje ke?

2) Ada degree tp nape keje kt sini?

3) Pergilah cari keje lain, apply je mana2

Derrr!! Dh 7 bulan aku abis blaja, keje ni je satu2nya yg offer aku tau! Mmg aku plan keje ni utk sementara. Bukan nk sehidup semati dgn keje ni. Hello! Degree x menjamin kejayaan seseorg. Tau? Aku blaja tinggi2 bukan utk bermegah dgn kepandaian aku. *pandai la sgt* Aku pun ada misi aku sndri. Nak tlg mak bapak aku. Klu aku nk mati dn keje ni, aku xheret laptop aku tiap ari g kedai. Tiap ari ngadap blog cari keje, ngadap jobstreet, jenjobs dan segala job. Dorg pun muak kena tenung tiap2 ari.

Ok, aku emosi sekejap. Tau, korg dh ada keje. Even dpt keje mak bapak tlg, org dlm tlg, kwn2 tlg. Aku? Tuhan belum nak bg rezeki kt aku lg. Inisiatif aku, bhenti keje. Eh? Bkn sbb tekanan dr korg, tp aku tertekan dgn keje yg xsebati dgn jiwa. Eceh!

Ok2, stop right here. Dr selingan jd luahan tekanan plak. Doakan la ye aku dpt berbakti utk ibu bapa aku. Amin.

No comments: