March 26, 2012

IKANSENDIRI

Assalamualaikum.

Sihat semuanya? No Monday Blues okengs. Kena semangat positif tiap-tiap ari. Bersyukur masih bernafas. Maksudnya kita ada peluang utk melakukan kesalahan dan ada juga peluang utk membetulkannya serta memperbaiki diri. Ewah! Bermadah jap pagi-pagi dah nk tghari ni. Kata positif. Kan?

IKANSENDIRI? Pe tu? Ikansendiri kalau translate p english jd SELFISH. Sekian, terima kasih. Haha. Betul la. Gabungan SELF+FISH. Kan jd sendiri ikan. Muahaha. Ok, x kelakar pun. -_-"

Mmg la kdg-kdg aku pn selfish juge. Ulang tayang, KDG-KDG je! Tp aku xphm dgn org yg sentiasa pentingkan diri ni. Besar sgt ke pangkat ko tu?! Hamboi! Ko sape?! Mak ai! Mati nanti kita semua sama taraf. So, sblm kena kt muka sndri, baik ko sedar diri. Aku plak jenis cpt mengalah, so aku layankan je la perangai x semenggah org pentingkan diri ni. Buku belum jumpa dgn ruas lagi. Satu hari Allah akan bg petunjuk dekat org yg jenis cmni. Amin.

Bukan nak doa yg xelok kt org lain. Tp jgn la terlalu pentingkan diri sendri dr semua segi. Ada situasi kita kena utamakan diri. Ye, aku tau tu. Tp klu buah limau sekotak tu, ko nak amek dulu, amek yg elok2 je, HAMBOI! Dah tau ada buah xelok, ko wat xtau je bia org lain amek. Kan?

So, org mcm ni kita xperlu sesakkan kepala. Kita yg berfikiran positif ni kena terus maju ke depan. Kalau dh ditegur pun xnk berubah, biakan mereka dgn dunia mereka. Satu hari nanti mereka akan sedar. 

Merepek ntah hape-hape je aku ni. Mesti korang pening baca kan. Abaikan. Bye!

No comments: