March 30, 2012

MIMPI: HAPPY ATAU NGERI??

Assalamualaikum.

Sihat ke? Rupanya dh nk hujung bulan Mac dah. X terasa pun masa berlalu. Rasa mcm byk masa aku dah sia-siakan, xmenghargai waktu dgn betul. Aku rasa aku manusia yg rugi. Lg dua hari nak masuk bln April. Aku dh plan sesuatu utk diri aku sndri. InsyaAllah, masa dpn aku akan aku rancang dgn sebaiknya. Walau masih samar lagi perancangan lpas ni, tp aku akn usahakn yg terbaik.

Cerita psl mimpi ni. Rasa dh kali ketiga aku mimpi topik yg sama. Minggu ni je dh 2 kali. Kali ketiga ni, aku rasa nk cerita plak kt cni. Mimpi pe? Psl kahwin. Ye, kahwin. Satu agenda yg belum ada dlm kamus hidup dan tak terlintas lagi dlm fikiran. Bukan menidakkan ketentuan, walau aku ada rasa cemburu melihat kawan-kawan seorang demi seorang menukar status. Aku sedar, jauh di sudut hati aku masih belum bersedia. Belum bersedia utk buka pintu hati, belum bersedia meletakkn kepercayaan, belum bersedia memikul tanggungjawab.  

Kali pertama aku mimpi, masa tu dh abis knduri kahwin. Waktu makan malam kedua-dua keluarga. Aku nmpk pelamin, rumah bersepah, mcm masa knduri akak aku ari tu. Kami mkn mlm bersama. Aku sibuk lyn anak sedara suami aku. 

Kali kedua, bbrapa hari lepas. Aku mimpi aku dh kawen. Dgn seseorg yg good looking, romantic, caring. Aku rasa bahagia sgt. Mmg happy sgt smpai aku terlajak tido. Masuk keje lmbat. -_-" 

Kali ketiga adalah mlm td. Actually aku rasa pg td. Huhu. Mak aku dh tetapkan tarikh kahwin aku! Walau aku belum rasa nak kahwin, tp mak aku ckp xkira. Buat kenduri tarikh tu jugak. Xtau nk gambarkan rasa cmne waktu tu. Yg pasti aku tak bersedia. n mcm kena paksa kawen pd tarikh tu jugak. Tarikhnya adalah bln ogos thn ni. Dan adik dia akan kahwin bln 10. Rasa cm perlu ke buat 2 kenduri sekali? Xsempat abis mimpi, dh terjaga. Sekali lagi, aku bgn lambat. -_-"

Aku xtau la ni mainan tido atau petunjuk Allah nk bg kt aku. Tp rezeki masih belum berpihak pd aku. So aku anggap tu hnya mainan tido. Mainan tido yg membuatkan aku masuk keje lmbat. So not good. Papepun, aku masih belum terpikir ke arah itu. 

Jom lyn ideo lagu ni. Baru dilancarkan pg td pkul 10am. Cinta Bersatu by Liyana Jasmay. Enjoy!

No comments: