March 31, 2011

BENCI

Assalamualaikum dan salam sejahtera..Cewah! Cam nk berbahasa dh ni..huhu..Hello guys..Sihat ke? Pe cite? Ada cite best x? Nak menyibuk bley? Boleh saja kamu ni..huhu..Maaf ye..2 3 ari ni mmg xde mood nak mengupdate..Walhal aku tau mmg xde sape yg baca pun blog ni..haha..It's ok..Aku menulis ni pun hanya utk meluahkan pe yg ada dlm diri aku ni yg aku xmampu nak meluahkan secara lisan..Ini cara aku..

Apa yg aku benci? Meh nak list bg korg baca..
  • Aku benci org yg suke menasihati aku padahal belakang aku dia wat benda yg sama jelik pd pandangan dia kononnya..
  • Aku benci org yg suke menyentuh sisi peribadi aku padahal aku TAK pernah sentuh sisi umum diri mereka
  • Aku menyampah dgn mereka yg tau mengkritik org saja walhal mereka sendiri punya kelemahan
  • Aku mmg x suke dgn org yg x sedar diri buat salah dan suke letak salah kt bahu org lain
  • Aku benci mereka yg suke memaksa aku buat sesuatu tanpa kerelaan aku sendiri
  • Aku benci mereka yg suke menagih perhatian tanpa tujuan n motif tertentu
  • Aku mmg sakit hati tgk org yg suke membuli kanak-kanak dan warga emas
  • Aku sgt menyampah dgn mereka yg xpandai nak menghormati org lain tp suh org tabik spring kat dia
  • Aku mmg akan cepat naik angin bila aku cakap sehabis baik tp dia meninggikan hidungnya
  • Aku x suke dgn org yg berlagak x habis2 dan xreti nak pandang ke bawah
  • Aku sakit hati bila dlm situasi tertentu ada yang mementingkan diri sendiri walhal benda tu kena buat sama2
  • Aku sakit hati bila ada org kacau org yg aku syg
  • Aku benci org yg suke mengganggu hak aku padahal dia xde kena mengena pun dlm hidup aku
  • Aku akan sakit hati bila org sering mempertikaikan kemampuan aku walhal aku dah berusaha beri yang terbaik
  • Aku benci bila aku dah sehabis jujur dgn mereka rupanya mereka ada lidah bercabang sepuluh!
  • Aku benci bila aku percaya mereka tp dlm diam rupanya aku di tipu dan kemudian mereka x nak mengaku
  • Aku benci dgn org talam dua muka ni
  • Aku x suke dgn org yg pandai nak cari aku bila susah tp bila dah di beri bantuan semampunya kita diperlekehkan
  • Aku akan sakit hati bila org pandai2 nak menuduh aku dgn sesuatu yg bukan diri aku
Fuhhh!! Mungkin ini saja kot yg mampu aku list ttg kebencian aku..Mungkin ada lagi tp aku x mampu nak coret di sini dan lum terpikir pe dia..huhu.. GUYS! There is difference between sakit hati benci dan x suke ye..Even sbnrnya aku tulis tu pun secara spontan, tp still ada bezanya.. Ye, aku pun bukan manusia sempurna. Ini cara aku mengeluarkan segala amarah dan kebencian dlm diri ni..

Makanya, hanya tinggal positve vibes. Goodbye negative vibes! 
So, my new name is "POSITIVE". 
Spread love guys!

No comments: