March 18, 2011

DOWN

Hello!! Dah dua hari, erk, tiga hari, erk, brp ari ntah xde post dr aku kan? Maaf lah..Aku sdg mengalami sindrom unstable emotion..Biasalah perempuan ni kan ada masanya emosi terlebih2..(bukan selalu ye) Makanya, hnya rajin blogwalking drpd membebel bagai mak nenek kt blog sndri..Dlm erti kata lain, aku sdg memuhasabahkan diri dan memotivasikan diri dgn membaca pendapat2 korg ttg kehidupan dlm blog korg..Okay what.. Aku g lawat blog korg tau..hehe..
 
Memulakan cerita, erm nk start dgn cite pe ek? Oh, wat pertama kalinya aku mengadu masalah dgn my mom..huhu..Tu mmg dh x terkawal la kiranya emosi aku..Selama ni pun aku akan cari DIA or cari my babe or cari kwn2 nak sharing cite2 ni..Tp kali ni disebabkan mmg dh di luar kawalan emosi aku ni, makanya my mom is the best friend to talk to..Alhamdulillah, my mom sporting woo..huhu..Malu seh..haha.. Yes, family comes first..Aku belajar memahami kata2 itu..

Next, sindrom unstable emotion ni menyebabkan kesihatan aku kurang sikit la..Jgn risau kwn2..Aku x demam ke pe..Cuma bdn rasa lemah, smgt hilang..Tu je penyakit aku skrg ni..Kdg2 kepala rasa tingtong jap..Kdg2 time duduk pun aku leh rasa nak melayang..Rasa mual tu ada jugak la..Selera makan pun terbantut..Uwaaa~~Tersekat nafsu makan..hukhuk..It's okay..Aku still mampu bekerja..Padahal aku duk tido je keje ni..Kelas pun aku tuang ni..haha...Ish3...

Kemudian, byk persoalan jugak yg timbul dlm kepala aku ni..perlu ke x aku kongsi dgn korg ek? It's more to personal actually..Ok, aku share yg berkaitan dgn kehidupan kite k..Kalau korg di dalam masalah siapa yg korg cari dulu? Kalau aku, aku akan cri org yg aku syg n yg aku kira phm aku ni cmne..N for sure la aku akan cari DIA kn..Tp lately ni aku dh jrg cari DIA la kan..Aku cari my babe..Skrg pun dh jrg cari babe..Bz sgt katanya..Kwn is the another choice..But dlm case aku kali ni disbbkan ia melibatkan personal matter dan mengakibatkan emosi aku di luar kawalan, my mom is the best choice..Thanks mom!!

Next, mcm mana caranya korg terima dgn redha segala apa yg berlaku kat korg? Atau dlm kata lain, mcm mana korg berfikiran positif? Rasanya aku pnh tnya kot soalan ni..What is the best way to be a positive thinker? Persoalan ni aku stil xtau nk bg jwpnnya..Mintak tlg korg2 ye..Org kata pengalaman adalah guru terbaik dlm hidup ni..Ye, aku mmg akui tu..So, cmne korg nak terima dgn redha n rela hati segala yg terjadi..Sbb kite sme2 xtau pe yg bakal terjadi kn..Mintak tlg ye kwn2..

Seterusnya, mcm mana nak jadi seseorg yg pandai menyembunyikan emosinya? Aku ni kdg2 pndai ckp je..haha..Cmne nak jadi pelakon ni..(eh, ada hati tu) Sbb kdg2 aku ni leh je berlakon terutamanya bab mengenakan org ni..I like!! hehe.. Sbb kdg2 bila emosi kite terganggu org yg xde kena mengena yg terkena tempiasnya..Betul x? Mesti la..Korg mrh org lain, korg g lepas geram kt org lain..Mana tak nya..Dah time ada mslh korg cri best fren korg kan..Sbb tu lah jd cmtu..Tul x? hehe..Aku pnh je dgr kwn2 aku bebel, tp bkn psl aku la kn.."Nak mrh org lain tp kite yg kena skali..Ntah pape je" No komen..Sbb kdg2 aku wat cmtu gak..huhu..Sbb tu aku nak tau cmne caranya nak control emosi supaya memastikan trget kite x slh tmpt..Jgn sembur org x tentu psl ye kwn2..

Last aku nak tnya korg..Herm, Kalau korg syg seseorg pe yg korg akan wat utk wat org tu bahagia? Ha, jwb2!! Ini bukan ditujukan khas utk pasangan korg je ye..Apa, korg xsyg mak pak ke? Xsyg adik kakak abg korg? Hantu tul la korg ni..Dah terang2 aku tulis klu korg syg seseorg kn..Ish3..Jgn la terus pk psl pasangan korg je ye..Yg xsyg family sndri tu pndai2 korg la nak hidup ye..Ha, balik pd persoalan tu..Apa yg korg akan wat utk pastikan mereka yg korg syg bahagia n akan senyum tiap kali pk psl korg? Pengorbanan paling bsar la korg pnh wat..Ada? Cube cite ckit kt cni..Nak tau gak..huhu..

Pape pun, terima kasih di dahulukan pd sape2 yg sudi membaca dan sudi member maklum balas ye..Ayat sedikit skema ye..Muahaha..Sharing is caring right? So, tunggu pe lagi..sharing la..Later!

No comments: