March 15, 2011

Masalah


"Bukan laut namanya jika airnya tidak berombak. Bukan cinta namanya jika perasaan tidak pernah terluka. Bukan kekasih namanya jika hatinya tidak pernah merindu dan cemburu!" [Terlanjur Mencintaimu- Syamnuriezmil]

Ya, mmg dlm hubungan mesti akan ada pergaduhan..Makanya, org ckp gaduh tu akn lebih mengeratkan perhubungan? Sbbnya? Sbbnya, kite lebih mengenali pasangan akibat pergaduhan itu..tapi kn kawan2, selalu gaduh pun xelok kan..Sbbnya? Sbbnya, nmpk mcm korg mmg xde chemistry lgsg..Suma bnda serba xkena..Suma bnda tak masuk dgn jiwa korg..Makanya, bile masa plak korg nk kata bercinta itu membahagiakan?

 Sama mcm dlm kehidupan kite ni..Bile masanya korg nak ckp korg xde masalah? Smpaikan org ckp setiap mslah ada penyelesaiannya..Setiap makhluk kt dunia ni akan diuji Maha Pencipta utk mengukur tahap keimanan dan kesabaran..Masalah yg dtg tu mencabar kesabaran kite, menguji keimanan kite, mematangkan pemikiran kite, memberi pengalaman hidup utk kite lebih berjaya..Makanya, org ckp pengalaman itu adalah guru terbaik dlm hidup ni..

Yes, aku blaja dr pengalaman..Dlm rowing pun xde sape nak ajar aku jd coxswain..Lama2 aku mula phm tugas aku tu..Sbb, aku join byk game dan peluang tu mmg dh ada..Dlm hidup ni pun cmtu gak..Aku pernah mengenali brp lelaki, makanya aku sedikit sebanyak memahami tindakan lelaki.Ditambah lagi melalui pembacaan dlm majalah yg aku suke beli waktu kebosanan..Dan aku selalu bertukar teman rapat..Bkn nak kata aku ni jenis memerlukan teman time senang je, tp jarak memisahkan kami..At least kami still contact each other n hbgn kami still baek..Sbbnya? Sbbnya, aku bertukar2 tmpt pengajian..Makanya, kwn2 pn slalu bertukar la..So, aku pn leh mengenali byk sifat2 manusia dlm dunia ni..

Dah xtau nk coret pe lagi..Later guys!

No comments: