March 10, 2011

LAST MINUTE CANCELLATION

Hey guys! Whats up? Sihat? Harap kesihatan anda sentiasa terjamin ye. Almaklumlah skrg ni cuaca a lil bit x menentu. Kan? Kat Penang ni siang panas membahang, mlm hujan..Tapi kdg2 siang pun hujan..Alhamdulillah..Tp kesihatan kena jaga jugak sbb kdg2 faktor perubahan cuaca ni leh bawak ke demam..Jgn la..Keje dah mula menyesak ni..huhu..

Back to the topic. Frasa "KITA HANYA MERANCANG TAPI TUHAN YANG MENENTUKAN" dah selalu sgt korg dgr kn? Manusia merancang mcm2, tp klu Tuhan x izinkan x kn jadi gak..Kan? Aku byk kali dh hadapi bnda ni..Last minit cancellation pn dh byk kali..Rasa bengang gak la kan..Kdg2 dh plan baek punya, sekali x jadi..Lagi bengang klu x jadi sbb slh org laen..Pergghhhh!! Rasa nk maki hamun je..Berbalik pd frasa tu, Tuhan yg tentukan pe yg terbaik..

Klu korg keje jd perancang majlis, mesti korg dh byk hadapi masalah2 time nk planning tu kan..So, kena la sediakan bbrp plan utk cover mslh yg x dijangka..Standard la tu! Janji tinggal janji..Tu lagi sakit..Manusia mmg pndai bermain dgn kata-kata..Time nak, alahai ayat..Lembik lutut ko!! Tp time nk menuntut janji, muka tu klu leh nak dongak setinggi-tingginya wat xtau psl jnji tu..Baran!! 

Pe korg rasa klu korg dh plan sumthng dgn yg tersayang, tp last minit cancel? Yang pompuan confirm2 la merajuk x hengat dunia kan..Klu yg laki, wat ayat pasrah.. "Xpela. Lain kali k" Tp dlm hati sedey yg amat..Tul x? Jgn nak tipu..Even klu mak ayah korg dh janji n plan sumthng utk korg, tp last minit cancel mesti korg kuciwa bagai..Kan? Kalau bdk2 mesti dah hentak2 kaki tanda protes..hehe..

Selalu klu jadi last minit cancel ni pe korg wat? Let say, korg dh plan nk kuar..Dah siap dh ni..Dah make up bagai..Tunggu mmbr nak amek je..Skali mmbr call ckp xjadi kuar? Pe korg wat? Klu aku mmg dh marah la..Membazir masa aku nak bersiap, membazir make up aku, membazir minyak wangi murah aku..CHOI!! Pernah skali, I'm on my way to meet my gf..Dah sekerat jln kot, baru ckp xjadi jumpa..WT.....!! Masa tu kan sabar je la..Nasib aku x naek bas g..Baru seberang pulau je..DAMN!! Nak marah xleh..Sbb mmg aku nak jmpa dia sgt2..Tapi, ntah..Diam kn je..

Pernah jugak dh plan nak dating..Okay, la..Ikut kebiasaan dh bajet la kul brp nak kuar..So tanpa bertanya aku pun siap2 kan mental aku ni nak kuar..Keje pun pandang sblh mata je..Tunggu punya tunggu ada la dlm 4 jam baru tau si dia tu baru nak bersiap..Dr td wat pe? "I TIDO LA" "WHAT?" BARAN!! So, kuar dgn mood mulut penyidai.. The other story, dh plan nak dating..Sementara nak tunggu masanya tiba wat la dulu keje so xde la keje bertangguh kan..Tiba2 si dia bgtau mmbr ajak kuar..Tgk jam, mmg xjd la gamaknya ni..Say hi to last minute cancellation. -_-"

Mcm2 kan? Pe yg korg rasa? Pe yg korg wat? Cmne korg cover balik yg x jadi tu?

p/s I just had one last minute cancellation..-_-" So, maaf atas ketidakstabilan emosi yg mengakibatkan ayat tunggang langgang di atas

psstt: Maaf jugak atas kesakitan mata korg tgk blog sesak aku ni. Rajin nak update je, tp mls nak menghias..

No comments: