April 2, 2011

DURIAN

Assalamualaikum semua..Hello hello..Pe cite ari ni? Letih kena April Fool smlm? Setakat kena tipu xletih mana la cek oi..Letih mental je menahan perasaan geram tu kan..Haha..Aku x kena pape pun..Just duk dlm bilik ngadap Missy White ni sampai lebam bijik mata..Malam minggu yg sgt bosan pd aku..Nak hang out cm dulu2 je rasa..Tp my babe moto xde la pulak..So, xkuar la aku smlm..Rindu kt my babe...Uhuk!

Sesilap aku baru lepas musim durian kan? Ke tgh musim g? Kat Penang ni aku dh xjumpa durian dah..Tp aku dgr kabor area selatan tgh rancak menikmati durian..Uwaa~~ Nak balik!! Tp, smlm aku kuar ke kedai nmpk org jual durian..Yg jual isi je siap packing dgn pembalut plastik tuh.. Rasa cam nak beli tp.......Musykil tang kebersihan ckit..Huhu..[yg jual tu cina n kedai dia xdela bersih sgt] Aku ni kdg2 gatal nak cerewet bagak..At last, aku x beli pun durian tu ..Tp aku g beli kpok lekor..Haha..[ada kena mengena ke?]

Teringat masa kat umah, klu balik time musim durian mmg aku akan tnya abah aku ada x durian..huhu..Kdg2 mmg dh rezeki ada la org hantar kt umah..Makanya, aku pun excited ler mkn..Yeehaa!! Plg best klu aku mls nk kopek durian tu, aku sggup tunggu mood rajin tu dtg..Leh kn cmtu? haha..Tp dlm waktu menunggu tu, abah aku dh g buka siap2 then panggil aku n adik2 mkn durian..Yummy!! Pernah gak mak abah aku suh aku buka durian tu..Buat2 ada kekuatan la kan..Duk toreh2 pisau, duk tarik2 kulit durian tu tp degil sgt la durian tu..Ish! Last2 mak aku gak yg berjaya..Haha..Pity me.. -_-"

Ada sekali tu, dlm thn lepas gak la mmg dh teringin sgt kn..Nak balik umah mmg lmbt g..So, aku g psr mlm dgn mmbr aku..Keinginan nak beli durian tu membuak2..Aku g rembat durian 3kg melantak dgn rumate aku berdua..Haha..Lepas tu, mlm mmg ssh nk tido..Kepala ni tingtong sbb angin dah naek kepala..Dah la aku ni jenis angin byk dlm bdn..Ssh nak kuar plak tu..Makanya, mmg angin satu bdn je la aku kan..Hehe..

Tp mmg nikmat woo mkn durian..Tp aku plg elak mkn durian bila aku tau lepas mkn tu aku still nk berdepan dgn org ramai..Ye la, dh g mkn durian duk gatal nk g shopping complex plak..Di buatnya sendawa, eeewwww...Pakai comel2, perfume Paris Hilton sekali mulut bau durian..Mamat hensem baru nak kenyit mata terus termuntah kt sblh..Haha...Srius, aku sanggup xmkn dr memalukan diri dgn bau cmtu depan org..Sbb tu aku lagi selesa mkn durian kt umah or time mmg aku cuti xde wat pape..Mmg betul2 nikmat la!

So, pd sesape yg nak menderma durian kat aku dipersilakan dgn segala hormatnya ye..Satu bakul durian tu aku tadahkan..Hehe..Take care guys!

p/s Makan durian tu makan gak..Tp kesihatan jgn diabaikan..Skrg kan musim org demam..

p/sII Pity him..But, he's going to be okay..So comel bile demam dia terus balik umah..hehe..

No comments: